create your own banner at mybannermaker.com!

Monday 18 July 2011

Entry seorang student universiti yang sedang tertekan :p

Bangun pagi alhamdulillah masih hidup dan helaan nafas lancar seperti biase. Well, hari ni telah menitiskan beberapa titik air mata. Dek kerana dilayan seperti 'anak tiri' oleh seorang lecturer berstatus Dr. Terkilan dan sayu. Semua orang tak suka kena marah. Tapi kita kena terima jugak bahawa yang kat bawah memang kena marah dgn yang kat atas. Adat la tu kan..sepanjang 3 tahun study, dah sebati sangat kalau stakat kena MARAH. Seminggu tak kena marah ibarat satu keajaiban dan perkara luar biasa. Hoho..itulah kami, student Food Science yang memang memerlukan rohani dan jasmani yang kental. Kami student Food Science memang dididik dengan disiplin yang luar biasa. Siapa yang tak kuat, tersungkur la dia. Stress btol la..! 

Kebetulan skang ni lecturer dan semua lab staff tengah mengamuk. Mulut muncung je semua. Stress btol la..! Semua student dianggap pesalah yang perlu diberi hukuman. Ni semua gara-gara beberapa orang student antara kalangan kami yang merosokkan beberapa harta yang agak mahal harganya sehingga mencecah puluhan ribu ringgit. Mau nye tak mengamuk..saya paham. So, kami semua dijadikan macam 'anak tiri' la. Kami dihukum dengan peraturan penggunaan lab yang terlalu ketat. Sket2 kena marah..marah dan marah lagi. Bukan saja cukup pressure dengan projek tahun akhir ni je, ditambah lagi dengan pressure undang-undang dunia. Stress btol la..!

Macam tak percaya plak saya boleh menempuh hari-hari yang lalu. Kalau diingatkan balik memang perit. Nak tak nak itulah kenyataan hidup, yang sering diibaratkan seperti tayar beskal yang sentiasa berputar menuju destinasi yang dituju kecuali bila tak dikayuh. Kami fix dengan masa dan perlu bergerak pantas. Silap sikit kena tengking! Wow! Huhu..sampaikan suatu hari bila terserempak dengan seorang lecturer yang baik hati dan mesra, berborak dengan student dan makan bersama-sama, hati saya sangat sayu dan terharu. Macam tak percaya yang kat dunia ni ada lecturer yang sebaik dia. Sangat tenang dan bersahaja, dan paling penting sikapnya membuatkan kami amat menghormati dia. Tapi sayang, dia bukan lecturer saya. Huk huk..stress btol la..! Oops kat sini tak boleh bercerita lebih2. nanti kena gam plak. Biarlah cerita ini menjadi cerita saya dan kawan-kawan seperjuangan saya.

Cerita terus menjadi cerita. Kat entry ni saya nak ucapkan terima kasih kepada sahabat-sahabat yang sentiasa di sisi saat suka dan duka. Kamu semua sangat memahami dan menyenangkan. Kredit to: Nik Aziemah, Khaini, Aten, Ina, Faizah dan Amirah. Terasa diri disayangi bersama kamu. Cik dan ayah, doamu jua menguatkan hati anakmu ini. Terima kasih kerana mendidik saya untuk tidak takut menghadapi kesusahan. Wan Mohd Shahrul Ain, teman istimewa yang sentiasa memberi sokongan dan banyak menolong saya, terima kasih. Saya sayang kamu!


Berjalan di sekitar UMT tercinta. Tempat saya mentarbiah diri selama 4 tahun sebagai mahasiswi.

No comments:

Post a Comment